Pogórza Karpackie. Podróże i turystyka kwalifikowana, jako propozycja ciekawego wypoczynku aktywnego. Krajowe oraz odległe wyprawy Trekkingowe.

Ze smakiem i muzycznym taktem na Jamnej - relacja

Pełen wrażeń i deszczu III Turystyczny Zjazd Pogórzański za nami. Ostatnie akordy zniknęły w mroku lasu i ostatnie śpiewy rozpierzchły się po polach, ale my dalej wciąż jesteśmy myślą na Jamnej.
Zachęcamy do przeczytania relacji z deszczowej, ale w pełni energetyzującej imprezy ze "Smakiem i muzycznym taktem".

Zobacz jak bawiono się w czasie III TZP na Jamnej!

Ostatnie akordy zniknęły w mroku lasu i ostatnie śpiewy rozpierzchły się po polach, ale my dalej wciąż jesteśmy myślą na Jamnej. To tutaj odbył się III Turystyczny Zjazd Pogórzański organizowany przez Terenowe Koło PTTK nr 76 w Tuchowie. W tym roku impreza odbywała się przy współpracy z Regionalnym Centrum Turystyki i Dziedzictwa Kulturowego w Zakliczynie, Szkolnym Kołem Krajoznawczo Turystycznym Compass z Zakliczynia, Akademicką Bazą Noclegową Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - bacówką na Jamnej.

Przygotowania trwały cały rok, ale, jak podkreślają organizatorzy, opłaciło się. Napięty harmonogram nie uległ większym zmianom, a pogoda nie uległa nagłemu załamaniu. Sami byliśmy trochę załamani pogodą. Przechadzając się po polu namiotowym, mógłbym przysiąc, że widziałem pomiędzy kroplami wody przepływającego pstrąga! Ale po kolei.

Zjazd rozpoczął się wraz z przybyciem opóźnionego autobusu PKS na stację Tuchów, w środku którego czekała już na nas grupa z Krakowa. Po godzinnej jeździe wysiedliśmy na ostatnim przystanku w Jastrzębi, skąd wyruszyliśmy na trasę. Lekka mżawka dodawała nam motywacji, +5 do morale i +10 do szybkości. Przejście żółtym szlakiem zajęło nam ponad godzinę, ale już o 20.18 minęliśmy bramę witająca turystów i weszliśmy na terytorium gościnnej bacówki. Ogrzani, rozbiliśmy namioty i udaliśmy się na koncert zespołu "Ballada" z Zakliczyna i prezentacje zdjęć. Tam przywitał nas okrzyk: "Skąd turyści wracają?" My, zgodnie z kanonem, odpowiedzieliśmy: "Z nocnej wracają wycieczki!" Nikt nie zrozumiał żartu.

Deszcze dalej padały wybijając usypiający rytm, a my siedzieliśmy przy ognisku pod wiatą, podziwiając zdjęcia Sekcji Turystyki Kwalifikowanej naszego koła PTTK, Stanisława Kusiaka Pogórza - piękno światłem malowane" - fotografa z Zakliczyna, Wojtka Witka i Kamila Bandrowskiego z podróży pt. Dach Bałkanów czyli Bułgaria i nie tylko" z SKPG Kraków oraz Aleksandry Dzik, która w czasie prezentacji "Polish Pamir Expedition 2008″ opowiadała o nadludzkich zwłaszcza jak na dziewczynę wyczynach górskich w męskim, wysokogórskim świecie.

Kolejny dzień przywitał wielu z nas przemokniętymi namiotami i wodą w skarpetkach. Dialog podsłuchany z sąsiedniego namiotu: "Ej, Anka, wstawaj, bo Cię zaraz woda zaleje!".

Drugi dzień Zjazdu to otwarcie nowego szlaku, biegi na orientację i występy zespołów muzycznych. Ci, którzy umieli pływać, wybrali się z rana na 6-godzinny spacer, który obfitował we wszelkiego rodzaju gry turystyczne, takie jak: "Tu była gdzieś droga" czy "Ze szlakiem w chowanego". Organizatorzy specjalnie dla nas postarali się, m.in. o skoki nad strumieniem, kolorowe długopisy i herbatę na trasie.

Popołudniem odbywały się zaplanowane biegi na orientację. O godzinie 17 wystąpiła Sekcja Turystyki Kwalifikowanej przy kole PTTK w Tuchowie, gdzie zaprezentowali przegląd technik linowych oraz sprzęt jakiego używa w swoich wyprawach. Następnie wysłuchaliśmy zespołu turystyczno-harcerskiego z Siedlec (gmina Korzenna), zespołu "Marchewkowe Dzieci" z Siedlisk z naszej gminy, kultowego już około PTTK-owskiego zespołu "Mała Fatra".
Gwiazdą Zjazdu został zespół Pelton, uczestnik projektu "W górach jest wszystko co kocham".
Jeszcze do późnej nocy można było usłyszeć pieśni o bukowinach i świętych z gór.

Następny dzień to przechadzka na Diable Skały na Bukowcu oraz podziwianie Diablej Dziury. Tu kończy się Zjazd i moja relacja. Pozostaje już tylko powrót do swych  miejscowości, ponieważ wędrówka nabiera sensu dopiero wtedy, gdy można usiąść w domowym zaciszu i zacząć wspominać.
Serdecznie zapraszamy na Jamną, gdzie deszcz pada tylko trzy dni w roku.

Przemysław Firlej, koło PTTK w Tuchowie

Kolejny IV Turystyczny Zjazd Pogórzański odbędzie się w terminie 25-27 czerwca 2010r. Już dziś zapraszamy!